Rady a tipy

Rady a tipy

Rady a tipy do solné jeskyně

Nejen při pobytu v solné jeskyni, je správné dýchání velmi důležité. Díky správnému dýchání do organizmu při pobytu v jeskyni vstřebáte větší množství minerálních prvků, což vede k intenzivnější očistě a léčbě.

Nesprávné dýchání může způsobit bolesti hlavy, rozmrzelost, únavu, bolesti zad a podobně . Nádech umožňuje, aby se k červeným krvinkám v plicích dostal kyslík, výdechem zase odchází z těla kysličník uhličitý, který je produktem metabolismu a který tělo již k ničemu nepotřebuje.

Dechové cvičení pro odbouraní napětí a stresu

Nadechujeme se jako v předchozím cvičení do břicha, žeber, hrudi, do jamky mezi klíčními kostmi na 4 doby. Zadržíme dech na 2 doby a na 8 dob vydechujeme. Postupně přidáváme doby, tzn. Nádech na 5, výdech na deset a dále. Po velmi krátké době se dostaví uvolnění a pocit klidu. 

Dechové cvičení pro rozšíření kapacity plic a uvolnění mezižeberních svalů

Pohodlně se usadíme, uvolníme celé tělo, narovnáme páteř, zavřeme oči a můžeme začít. Nadechujeme na tři doby. Nadechneme se do břicha, jakoby se nám v bříšku nafukoval balon, poté dech směřujeme pod žebra a dále ho vedeme pod klíční kost. Zde dech na dvě doby zadržíme a postupujeme výdechem opačným směrem, tzn. vydechujeme vzduch z pod klíční kosti do žeber a dále do břicha. Jako podporu si můžeme dát pravou ruku na břicho, levou na žebra. S nádechem cítíme jak se nám zvedají břišní svaly, dále žebra, hruď až po krční jamku. S výdechem pozorujeme, jak postupně hruď, žebra i břicho klesají. Tento proces je velice jednoduchý, přirozený a po chvilce správného dechu se můžeme cítit osvěženě a mnohem lehčeji. Někdy je nutné chvíli správné dýchání nacvičovat , než se nám správný postup zautomatizuje.